Sunday, January 23, 2011

MemBROGAkan diri.

Bukit Broga. Nama tak indah pon. Tp bile korang berdiri atas puncak baru korang tau indahnya di sebalik nama Broga. Hehe. Pergh! Aku rase entry nih da basi kot. Sebab kitorang daki bukit tuh 9 Januari lepas. Tapi ape ade hal. Belasahkan aje. Haha.

Tepat jam 4.15 pagi alarm dah memekak mcm mati bini. Kitorang kene bgn awal. Sebab masing2 bajet nak tgk matahari terbit. Padehal tak tgk pon matahari terbit. Haaa nak tau kenape? Sila tanya Aidah. Kekeke. 
 
Siyes, Bukit Broga memang bg aku sgt cantek. Tip top. Memang teruja dengan keindahan ciptaan Allah. Bayangkan di atas puncak bukit takde pon pokok2 besar yang tumbuh. Yang ade hanyelah lalang-lalang. Subhanallah. So, korang boleh tgk view Semenyih dari puncak dengan penuh jakun sekali.

Korang tak perlu segagah Malek Noor @ Sazali Samad nak daki bukit nih. Aku yg sekeding ni pon lepas sampai ke puncak bukit kira-kira dlm setengah jam la kot. Setengah jam klu takde sape yang muntah @ pitam la kan. Kekekeke.


Pandangan dari puncak. Best jugak kalau nak bela kambing atas nih.


Pergh! Nasib baik mase nih takde penyokong Garuda (Indonesia) yg nampak aku buat mcm nih. Haha. 



Kami semua berjaya. Anda pula bagaimana? Lihat siapa yg begitu semangat?


Pesanan: Entry kali ni susah sket nak post. Sebab tetikus(mouse) rosak. Tgh syok2 selongkar almari nak cari mouse yg lame. Mak jerit "ko buek apo tuh? Daghi tadi menyelongkar almari jo kojo eh. Apo yg ko carik an? Jawab aku selamba. "Takdo apo mak. Carik tikus". Terus mak blah masuk tido.


2 comments:

  1. choy sungguh, setiap perenggan harus nk ingatkan kejadian memalukan tuh.. haha.. btw, jelebu da ade internet heh?

    ReplyDelete
  2. ko mmg kuang hajo! hahaha. jelebu ko igt mcm tampin? kekeke. siap ade wireles kat kg aku ni tau

    ReplyDelete